18 mei 2020
Om onze zoektocht naar extra personeel kracht bij te zetten, pakken we uit met een originele employer branding campagne, #topzorgers. Zo hopen we de aandacht van nieuwe medewerkers te trekken en onze openstaande vacatures in te vullen. Ben je klaar om ook een #topzorger te worden?
Topzorger of topsporter
“Met deze campagne zetten we onze belangrijkste troeven in de kijker en dat zijn onze medewerkers zelf”, aldus Elke Vannerom, directeur HRM en Organisatie. “Omdat we als snelgroeiend ziekenhuis niet alleen voortdurend op zoek zijn naar extra verpleegkundigen, maar ook naar schoonmaakpersoneel, IT-medewerkers en administratieve krachten, zochten we naar een gemeenschappelijke factor die uiteenlopende profielen kan aanspreken. Zo kwamen we bij de topsport terecht: topsporters zijn doorzetters en gepassioneerd door hun vak, net zoals onze #topzorgers, elk in hun rol, door het vuur gaan voor onze patiënten.”
Interne betrokkenheid
“Voor de campagne zijn we niet over één nacht ijs gegaan. We wilden de medewerkers nauw betrekken bij de ontwikkeling van de campagne zodat de zoektocht naar nieuwe collega’s ook een deel van hen kon worden. Via interne workshops en een medewerkersbevraging hebben we onze toegevoegde waarde als werkgever onderzocht en deze kunnen sollicitanten nu op onze gloednieuwe jobsite ontdekken.”
Dubbele boodschap
“De campagne komt op het juiste moment: elke medewerker geeft al wekenlang meer dan het beste van zichzelf en met het concept #topzorger kunnen we nu ook aan onze bestaande medewerkers een blijk van appreciatie tonen.”