Rechtstreekse facturatie
Met de hieronder vermelde verzekeringen, heeft het Sint-Andriesziekenhuis een akkoord om de ziekenhuisfacturen rechtstreeks met hen te regelen. Dit op voorwaarde dat alle formaliteiten zijn vervuld en de verzekering het ziekenhuis akkoord geeft om de oplegkosten voor die opname rechtstreeks met hen te regelen. Het is mogelijk dat u achteraf van uw hospitalisatieverzekering een afrekening krijgt van de kosten die de verzekering niet dekt. Dit hangt uiteraard af van uw polis.
De verzekeringen met een akkoord:
DKV
Geef bij opname uw DKV Medicard meteen aan de medewerker van de opnamedienst. Zij zullen de aangifte regelen en u zult een Medicard-opnameformulier ontvangen die u binnen de 5 dagen na opnamedatum aan uw DKV moet bezorgen. De oplegkosten zijn, mits akkoord van de verzekeringsmaatschappij, rechtstreeks verrekend.
AssurCard
Meld steeds zo vlug mogelijk de opname aan uw verzekering. Dit kan op de volgende manieren:
- Via mail
- Via telefonisch contact
- Via de kiosk in het ziekenhuis
In onderstaande tabel ziet u de verschillende procedures per verzekering.
Via de kiosk | Telefonisch | Via internet | Via e-mail | |
Allianz | ✔ | 0800 32 213 | ✔ | |
Baloise Insurance | ✔ | 03 247 21 55 | ✔ | |
Belfius Verzekeringen | 0800 93 936 | ✔ | ||
DVV Verzekeringen | 0800 93 936 | ✔ | ||
Ethias | ✔ | 011 28 28 90 | ✔ | |
Federale Verzekeringen | 02 509 01 94 | |||
Fidea | 0800 99 235 | |||
KBC Verzekeringen | 0800 900 68 | |||
MedExel | ✔ | 02 444 49 00 | ✔ | |
Medi-Link | 03 217 56 56 | VRB-HCCO@vanbreda.be | ||
VMOB HospiPlus | ✔ | 078 15 23 10 | ✔ |
Het Sint-Andriesziekenhuis beschikt over een AssurCard kiosk. Op basis van die aangifte bepaalt uw verzekeraar of het ziekenhuis de factuur al dan niet rechtstreeks naar hem mag doorsturen. Geef bij uw opname uw AssurCard meteen aan de medewerker van de opnamedienst. U zult onmiddellijk bevestiging krijgen als de verzekeringsmaatschappij de oplegkosten rechtstreeks verrekend. Hier kunt u een korte handleiding vinden om u wegwijs te maken in de werking van de kiosk.
Medi-Assistance (Fortis AG, Winterthur en AXA)
Neem steeds op voorhand contact op met de verzekeringsmaatschappij via het telefoonnummer dat op uw persoonlijke kaart staat. Na overhandiging van het door u ondertekende akkoord van Medi-Assistance, zal de maatschappij de kosten rechtstreeks verrekenen.